Genderové audity ve členských firmách OHK Šumperk
Registrační číslo: CZ.1.04/3.4.04/88.00077
Doba realizace projektu: 1. listopad 2012 až 31. říjen 2014
Cílová hodnota projektu:
Nově vytvořená pracovní místa pro znevýhodněnou skupinu
Jedná se o nově vytvořená nebo uvolněná pracovní místa u zaměstnavatelů pro ženy (případně muže) po návratu z rodičovské dovolené.
Zaměstnavatelům bude poskytován mzdový příspěvek na pracovní místo v souvislosti s projektem po dobu 6 měsíců.
- plný pracovní úvazek po dobu 6 měsíců – při tomto pracovním úvazku bude činit mzdový příspěvek maximálně 125.280,- Kč na osobu – tedy 120 Kč/hodinu. Měsíčně to tedy činí 20.880,- Kč na osobu
- poloviční – flexibilní úvazek po dobu 6 měsíců – při tomto pracovním úvazku bude činit mzdový příspěvek maximálně 62.640,- Kč na osobu – tedy 120 Kč/hodinu. Měsíčně to tedy činí 10.440,- Kč na osobu. Jedná se o sjednání kratší a změněné pracovní doby, homeworking, sdílení pracovního místa více zaměstnanci, volnou pracovní dobu, flexibilní začátek pracovního dne,…
Vzdělávací aktivity v oblasti rovných příležitostí žen a mužů
V rámci této aktivity bude realizováno vzdělávání zaměstnanců zapojených firem do projektu. Cílovou skupinou je management firem (TOP, střední management, management 1. linie – mistři) a zaměstnanci personálních útvarů. Z každé zapojení firmy by mělo být proškoleno 10 zaměstnanců. Školení proběhne vždy před provedením genderového auditu, takže má přípravnou roli. Management firmy by mělo školení motivovat k podpoře generového auditu a k zavádění programů slaďování práce a rodiny.
Obsah školení:
– úvod do problematiky rovných příležitostí
– genderová rovnost jako otázka lidských práv, genderový mainstreaming
– implementace genderu – nábor zaměstnanců, kariérní postup, vzdělávání a odměňování
– slaďování osobního a pracovního života
– seznámení s genderovými analýzami a postupy
– personální management z pohledu genderu
– zhodnocení nákladů a zisků rovných příležitostí
– diskriminace a obtěžování ve firmě
– příklady z praxe
– genderový marketing
– genderový audit a jeho přínosy
Zapojení asistentů/personalistů auditovaných firem
V projektu se počítá se zapojením 10 asistentů/personalistů, vždy jedna osoba z auditované firmy OHK Šumperk. Celkový úvazek personalisty činí 40 hodin/156,- Kč/hodinu.
Zapojení personalisty ve firmě do projektu je zcela zásadní. Na základě zpětné vazby z provedených auditů se bude aktivně podílet na zpracování Akčního plánu, který bude firma sama zpracovávat s využitím odborného poradenství auditorského týmu a pod vedením člena projektového týmu – Expertky na rovné příležitosti.
V Šumperku dne 11.7.2013
Zpracovala:
Ing. Věra Kratochvílová