TERMÍN:
1. školící den – 11. 5. 2022
2. školící den – 18. 5. 2022
3. školící den – 25. 5. 2022
4. školící den – 1. 6. 2022
ČAS: 7:00 – 15:30 s pauzou na oběd
MÍSTO: OHK Šumperk, Jílová 1550/1, 787 01 Šumperk
LEKTOR: Ing. Lenka Podmolíková, MBA – již více než 20 let působí jako lektorka a má mnoho praktických zkušeností v oblasti vzdělávání. VUT v Brně FE – technická kybernetika, UP Olomouc – Pedagogika.
Časová dotace seminářů: 8 hodin
Kurz bude probíhat prezenční formou – celkem 4 dny.
Cílem kurzu je nejen posílení manažerských dovedností mistrů a vedoucích pracovníků pro tvorbu a vedení týmu, ale také efektivní řízení a vedení porad a zlepšení profesionální komunikace. Dalším důležitým tématem bude také timemanagement – jak efektivně řídit čas a jaké nástroje využívat pro plánovaní času.
Obsahová náplň:
Akademie pro mistry je rozdělena do čtyř oblastí. Účastníci kurzu výrazně posílí znalosti a dovednosti v oblasti budování a vedení týmu a profesionální komunikace. Získají znalosti a dovednosti pro přípravu a efektivní vedení porad. Osvojí si nástroje pro plánování a řízení času.
- Budování a vedení týmu
- Příprava a vedení porady
- Profesionální komunikace mistra
- Timemanagement + Paretovo pravidlo v praxi mistra
1. den – Budování a vedení týmu (11. 5. 2022)
Manažerské dovednosti důležité pro úspěšné vedení i rozvoj týmu, budování osobní autority a respektu. Zahrnuje příklady z praxe i osobní trénink.
Obsah:
- Mistr jako manažer – jakou roli plní mistr v hierarchii firmy, odpovědnost, kompetence a bezpečí v práci manažera
- Za co mistr odpovídá – práva a povinnosti vedoucích pracovníků (mistrů)
- Co všechno může mistr po svých podřízených chtít – základní práva a povinnosti zaměstnanců
- Manažerské archetypy – císař, pracant, hecíř, matka a kat – jak se projevují jednotlivé archetypy v roli vedoucího pracovníka, jak s nimi pracovat, jak je využívat v pracovním životě mistra
- Dvojí role mistra – kdy je vedoucí a kdy je zaměstnanec, loajalita k profesi vedoucího, do jakých sporných a konfliktních situací se mistr může dostat
- Jaká je pozice mistra ve firmě – odpovědnost za výsledky a cíle, odpovědnost za vedení týmu, odpovědnost za vedení jednotlivců, bezpečnost, dodržování standardů, za co mistr neodpovídá.
2. den – Příprava a vedení porady (18. 5. 2022)
Příprava a vedení porady. Kontrola a zadávání úkolů, delegování, řízení diskuse vč. praktického nácviku.
Obsah:
- Proč je zbytečné kritizovat – proč je zpětná vazba důležitá
- Co je to zpětná vazba a jak s ní pracovat, technika 3×3, formulace jasných požadavků
- Proč nekritizovat a proč je kritika zbytečná, definování postihu, evidence mistra ve vztahu k zaměstnancům
- Porady a jak na ně – nástroje mistra z hlediska řízení lidí, porady a jejich systém, jak vést porady, jakých chyb se vyvarovat
- Osobní produktivita a evidence – osobní systém poznámek, osobní produktivita, kontrolní seznam mistra
- Hodnocení a motivace – systém průběžné zpětné vazby, hodnocení motivace a motivování, chyby a čeho se vyvarovat
- Plánování – plánování, jak rozvíjet pracoviště a hledat prostor pro zlepšení, využití technik
- Delegování – co je to delegování a jak jej využít, jak využít potenciál pracovníků a systematicky s ním pracovat, jak se nenechávat zaměstnávat a úkolovat zaměstnanci
- Jak zajistit odbornost v týmu – rozvoj pracovníků a delegování, odborný, profesní a osobnostní rozvoj, kvalifikační matice, personální náhrady.
3. den – Profesionální komunikace mistra (25. 5. 2022)
Seznamuje účastníky s uměním profesionální komunikace. Soustředí se na znalost a rozvoj komunikačních dovedností v mnoha směrech. Názorně prezentuje rozdíly mezi běžnou a profesionální komunikací. Obsahuje modelové situace, praktická cvičení i zpětnou vazbu.
Obsah:
- Rozdíly mezi běžnou a pracovní komunikací ve firmě
- Rozdílný komunikační styl – s kým se mi komunikuje dobře a s kým ne
- Jak komunikovat efektivně a účinně, jak využít asertivitu pro zvýšení efektivity komunikace
- Jak předcházet konfliktům a jak řešit konflikty
- Jak řešit neuspokojivé pracovní výsledky
- Porušování firemních pravidel a standardů – jakým způsobem to můžeme řešit
4. den – Organizace času + Paretovo pravidlo v praxi manažera (1. 6. 2022)
Získání znalosti a dovednosti v oblasti nakládání s časem, zvýšení pracovní i osobní produktivity, získání kontroly nad vlastním časem.
Obsah:
- Plánování a organizace času
- Identifikace časových ztrát
- Emoční a organizační nedostatky
- Stanovení a prosazování priorit
- Použijte Paretovo pravidlo 80 – 20
- Rozdělte velký úkol na menší části
- Aplikujte pravidlo 3
- Vypěstujte si smysl pro naléhavost
- Řešte úkoly po jednom.
KAPACITA KURZŮ JE 12 OSOB. V rámci podpory de minimis mohou členské firmy OHK Šumperk pro své zaměstnance bezplatně využívat všechna školení, která realizujeme v projektu Vzdělávání zaměstnanců členských firem OHK Šumperk.
Rezervační formuláře zasílejte na email: vzdelavani@ohk-sumperk.cz
Vaše dotazy ohledně zapojení do projektu prosím směřujte na email: sloncikova@ohk-sumperk.cz , tel. 606 736 781
Máte zájem o školení na jiné téma? Ozvěte se a domluvíme se individuálně.